Voor veel werkgevers is het nog een onbekende term: employer branding. De betekenis van employer branding is het bouwen aan je merk als werkgever. Het creëren van een positief imago of een positieve reputatie zorgt namelijk voor het aantrekken van nieuw personeel, maar ook het behouden van je huidige werknemers. Het levert een betere instroom van talentvolle kandidaten en voorkomt vertrek van je huidige toppers. En het behouden van tevreden werknemers is zeker iets dat je als werkgever goed kunt gebruiken. Niet alleen om te voorkomen dat bedrijfsprocessen stil komen te liggen door te kort aan personeel, maar ook omdat juist zij dé ambassadeurs zijn voor jou als werkgever. Het verhaal dat zij vertellen over jouw organisatie is veel krachtiger en overtuigender dan een verhaal dat je zelf zou vertellen. In deze tijd waarin de arbeidsmarkt op zijn kop staat en de spoeling steeds dunner wordt, is niet werken aan een ijzersterk werkgeversmerk geen optie meer.
Wil jij graag aan de slag gaan met employer branding? Neem dan zeker contact met ons op en ontdek wat employer branding voor jouw organisatie kan betekenen.