Employer branding

Een sterk merk creëren voor je (potentiële) klanten klinkt logisch. Maar heb je ook al eens gedacht aan het verbeteren van jouw werkgeversmerk? Nog maar weinig werkgevers zijn hiermee bekend. No need to worry, Wings Recruitment kan jou helpen met employer branding.
WAT IS EMPLOYER BRANDING?

Betekenis van employer branding

Voor veel werkgevers is het nog een onbekende term: employer branding. De betekenis van employer branding is het bouwen aan je merk als werkgever. Het creëren van een positief imago of een positieve reputatie zorgt namelijk voor het aantrekken van nieuw personeel, maar ook het behouden van je huidige werknemers. Het levert een betere instroom van talentvolle kandidaten en voorkomt vertrek van je huidige toppers. En het behouden van tevreden werknemers is zeker iets dat je als werkgever goed kunt gebruiken. Niet alleen om te voorkomen dat bedrijfsprocessen stil komen te liggen door te kort aan personeel, maar ook omdat juist zij dé ambassadeurs zijn voor jou als werkgever. Het verhaal dat zij vertellen over jouw organisatie is veel krachtiger en overtuigender dan een verhaal dat je zelf zou vertellen. In deze tijd waarin de arbeidsmarkt op zijn kop staat en de spoeling steeds dunner wordt, is niet werken aan een ijzersterk werkgeversmerk geen optie meer.

Wil jij graag aan de slag gaan met employer branding? Neem dan zeker contact met ons op en ontdek wat employer branding voor jouw organisatie kan betekenen.

Neem contact op
employer branding
employer branding
IJZERSTERK EN AUTHENTIEK

Employer branding strategie

In de strijd om de beste kandidaten moet je opvallen als werkgever. Met employer branding creëer je een ijzersterk en authentiek werkgeversmerk. Als wij voor jou aan de slag gaan, willen we ten eerste te weten komen wat de identiteit van je organisatie is. Wanneer we deze goed in kaart hebben gebracht, is de vervolgstap positionering. Hierbij gaan we antwoord geven op de vraag: “Welke associatie wil je oproepen als werkgever?” Dit is bepalend voor de boodschap die gecommuniceerd gaat worden, maar ook voor het vaststellen van de tone of voice en kanaalkeuze. Een andere belangrijke vraag is welke doelgroep je wilt bereiken. Als je voornamelijk jongeren wilt bereiken, is de kans groot dat energieke en speelse content op TikTok beter werkt dan bijvoorbeeld formele content op Facebook. Dankzij onze kennis op het gebied van marketing én mensen weten wij precies waar we op moeten letten en wat we kunnen inzetten voor het creëren van een effectieve strategie.

AAN DE SLAG

Onze werkwijze

Kennismaking

De eerste stap is een uitgebreide kennismaking. Tijdens dit gesprek maken wij kennis met jouw organisatie en willen wij van alles te weten komen. Denk aan de missie en visie van jouw organisatie, maar bijvoorbeeld ook alles over de bedrijfscultuur. Al deze informatie vormt de input voor de volgende stappen in ons proces.

Employer Value Proposition (EVP)

De volgende stap is het in kaart brengen van de EVP van jouw organisatie. EVP staat voor Employer Value Proposition en is de basis van de employer branding strategie. De EPV is gericht op het aanspreken van de doelgroep en het onderscheiden van jouw organisatie van alle andere. En hierbij geldt: eerlijkheid duurt het langs. We stellen dus geen sprookje op, maar zijn zeer transparant, volgens onze eigen kernwaarden.

Employer branding strategie

Als we de EVP goed hebben uitgewerkt, stellen we een uitgebreide strategie op. In deze strategie wordt er niet alleen aandacht besteed aan hoe we jouw doelgroep moeten benaderen, maar ook met welke middelen.

KLAAR VOOR VLIEGENSVLUG RESULTAAT?

Neem dan contact op